lørdag 9. april 2011

Vår i lufta:)



Maurene er våkne!


En varm og deilig dag er tilbrakt i omgivelser som har våknet til liv igjen.I hagen er mesteparten av snøen smeltet,kun ørlitegrann igjen på nordsiden av huset.Har fått rusket opp i noen bed,og der ser det i allefall lovende ut.Men rosene er det alt for tidlig å si så mye om.Har sett sommerfugl i dag og en litt forvirret humle,fluene og edderkopper koser seg på veggene i solskinnet.Deilig og bare nyte lukten av vår!i skogen bak huset er det allerede hvitveis og blåveis,hestehoven kom forrige uke.Så nå er det i allefall vår her.....I drivhuset vokser det så det knaker om dagen,erteblomstene er sådd og noen av pelargoniaene blomstrer.Var en snartur på hagemessa på torsdag og fant noen småting som fristet :Citrus fortunella,kiwi(vinterhardfør)og en Schuyler drue til drivhuset.Nå planlegges årets prosjekter,dvs jeg tegner og forteller og gemalen svinger spade og spett...I morgen skal jeg klippe ned resten av pilåkeren som jeg ikke rakk tidligere.Pilvidjene er til gjerde som skal gå langs veien og noen skal brukes til belgisk hegn(levende hekk)rundt grønnsakshagen.

Selv om det ikke er lenge siden operasjon er hagearbeid variert og fin trening,men rakingen må drøye litt til.Men det er nok av andre morsommere ting og ta tak i etter en laaaaaaang og kaldt vinter.Nyter ett hvert minutt der ute og må regelrett geleides inn(ellers hadde jeg vært ute ennå:)

2 kommentarer:

Mona's Univers sa...

Det er så deilig at våren endelig har kommet.
Min hage er ikke så stor enda, men scillaen står i full blomst - og påskeliljene springer snart ut.
Jeg har kost meg foran huset i god stol med varmt pledd og en spennende bok. Nydt solens varme stråler, sett på kattene som har lekt rundt hushjørnene og prøvd å fange blader som flyr avgårde. Hørt på fuglene som kvitrer, fluene som surrer, og naboen som har vært svært ivrig på rake-jobbeni dag :o)
Fortsett å nyte våren du også - endelig er den her!!! :D

Lin sa...

Wow, så spennende med det gjerdet!
Gleder meg til å se bilder!

Ja jeg sitter å teller på erteblomstfrøene jeg og. Jeg skal være borte hele påsken og tenker å så dem litt før vi drar, så de ikke rekker å bli tørste mens jeg er borte.